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Elfocrash

L2Dot Net Interlude Project

Posts recomendados

L2dotNET

A server emulator for Lineage2 Interlude written in C#

Github: https://github.com/Elfocrash/L2dotNET

Please star and fork the project.

What is this?

L2dotNET is a server emulator for L2. The files are based on some Java-like Russian files from 2008 due to the networking and encryption code included. However i ended up rewritting them anyway. Current goal is to get all the basic functionality and the packet support fully working in order to move on to accurate game features implementation.

##Progress

  • Downgrade most of the packets to C6
  • Implement basic known object functionality
  • Refactor the code for the crappy java-like structure to proper C#
  • Refactor LoginService to use the new Packet structure
  • Creating loading and saving players
  • Creating loading and saving items
  • Refactor GameService to use the new Packet structure
  • Rework the movement alorithm
  • Add Geodata support

Can i contribute?

Yes please. This is not something small. This will take a while before it is playable. If you really want to profit by using the project one day, please fork it and do as many pull requests as possible. As long as you use the coding style i am coding on, i will approve your pulls. There is plenty of things to do for any level of developer.

Tradução:

L2dotNET

Um emulador de servidor para Lineage2 Interlude escrito em C#

Github: https://github.com/Elfocrash/L2dotNET

Por favor star e fork o Projeto no GitHub.

O que é isso?

L2dotNET é um emulador de servidor para L2. Os arquivos são baseados em alguns arquivos russos semelhantes a Java de 2008 devido ao código de rede e criptografia incluído. No entanto, acabei reescrevendo-os em qualquer caso.O objetivo atual é obter toda a funcionalidade básica e o suporte a pacotes(packets) funcionando completamente, para avançar para a implementação precisa dos recursos do jogo.

## Progresso

  • Downgrade a maioria dos pacotes para Interlude. (C6 não existe, sorry)
  • Implementar funcionalidade básica de Known Object.
  • Refatorar o código para a estrutura de java semelhante a um C # apropriado.
  • Refatorar LoginService para usar a nova estrutura de pacotes.
  • Criando carregamento e salvamento jogadores.
  • Criando carregamento e salvamento de itens.
  • Refatorar GameService para usar a nova estrutura de pacotes.
  • Refazer o algoritmo de movimento.
  • Adicionar suporte de Geodata.

Posso contribuir?
Sim por favor. Isso não é algo pequeno. Levará um tempo antes de ser jogável. Se você realmente deseja aproveitar o uso do projeto um dia, por favor Fork e faça o maior número possível de Pull Requests, enquanto você usar o estilo de codificação que estou codificando, eu aprovarei seus Pull requests, Há muitas coisas a fazer para qualquer nível de desenvolvedor.

Editado por Tayran.JavaDev
Traduzindo texto.
  • Gostei 12

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Escrito em c#? agora eu vi futuro!

Vou acompanhar esse tópíco de perto, se ninguém o traduzir até amanhã eu faço isso. Só não posso traduzir hoje porque estou de serviço até 22h00!


Nice topic, brother!

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Kkkkk, já estou acompanhando a algum tempo, a source está no Git a algum tempo.

 

Já eh possível logar mas ainda está trabalhando no spawn de NPCs e afins.

 

Não havia trazido porque achei errado L2 Java para C# (l2Jbrasil).

 

Mas como parece não ter problemas em postar aqui.

 

Lets help to finish project.

 

PS. ElfoChash em monstro rsrsts,

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Thanks for your feedback everyone.

 

I've been working on the project for a while now and i add features when i have free time but it would be nice if more people tried it.

If you have and questions or any problems ask here or on our gitter: https://gitter.im/Elfocrash/L2dotNET

 

MartLegion (a nice Portuguese speaking guy) is one of our main contributors and he will be happy to answer any questions.

 

There is also a "how to start" wiki page here: https://github.com/Elfocrash/L2dotNET/wiki/How-to-start

It is not really up to data as you have to run a sql file manually first but i will working on automating this task soon.

Editado por Elfocrash
  • Gostei 1

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I am working right now in this source, I implented the SQL user_skills and now I will try figure out where I can change the code on Visual Studio to add when create the character. :D

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Thanks for the interest. I really appreciate it. Make sure you use the exact same coding style if you want to contribute.

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Aguem conseguiu rodar esse projeto?

tenho forte interesse em ajudar.

Yes I did (I am writing in english because the original author made the topic in english) and now I will try to work and contribute.

 

To not make wrong case of use I will try to work together and make the autoattack function work!

 

Have a nice day

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