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[Tutorial] Abrindo portas do modem D-LINK 500B


Kelvin

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poe isso aki no loginserver tbm

ExternalHostname =l2rampage.ddns.com.br

 

e coloka o ip do seu pc no ip interno pra vc poder loga

 

daew no caso vc coloca o ip do pc no seu l2.ini e o ddns no l2.ini pra quem for jogar e outro pc

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Ok vou tentar aqui agora...

 

Vlw mesmo Guma, poxa vlwzão ja tava meio puto aqui de tanto tentar e nao dá certo,

agora quando o meu amigo entrar aqui no MSN eu mando a system pra ele.

 

Agora só pra confirmar mano na system para outras pessoas logarem eu a mando

com meu endereço do DDNS? é isso mesmo?

 

no mais muito obrigado kra! UP

abração :vlw_l2jbr:

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sim edita um l2.ini com seu ddns e manda pra eles .

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  • 3 weeks later...

1_ Consigo colocar meu server funcionando perfeitamente aqui em ksa, porem pra eu eu jogar off, quando tento colocar ele on line

alterando as configurações la do "game server" e "loguin server" ele nao passa da tela de loguin. Sendo que ja liberei as portas da modem

53, 8080, 2106, 2109 e 7777 que esta neste topico.

 

2_ Meu server é Interlude e estou tentando coloca-lo online pelo DDNS v2.0

 

3_ Minha System tbm esta com o l2.ini alterando para o meu dominio do DDNS

 

Bom é isso pessoal creio que seja alguma coisa boba que esteja passando despercebido, conto com a ajuda de vcs!

 

 

Abaixo as imagens de como esta meu server...

 

.../gameserver/config/server

 

# ================================================================

# General server setting !!! REQUIRED to configure to everyone !!!

# ================================================================

 

# Bind ip do gameserver, use 0.0.0.0 para vincular disponível em todos os IPs

# EXEMPLO: GameserverHostname=skywallker.ddns.com.br

 

GameserverHostname=127.0.0.1

GameserverPort=7777

 

# Esta é transmitida para os clientes a partir de uma conexão de rede externa, por isso tem de ser um IP público ou resolúvel hostname

# EXEMPLO: ExternalHostname=skywallker.ddns.com.br

 

ExternalHostname=skywallker.ddns.com.br

 

# Esta é transmitida para o cliente a partir da mesma rede, por isso tem de ser um local IP ou hostname resolúvel

# EXEMPLO: InternalHostname=skywallker.ddns.com.br

 

InternalHostname=skywallker.ddns.com.br

 

# Define internal networks (10.0.0.0/8,192.168.0.0/16 is default internal networks)

InternalNetworks=

 

# Define optional networks and router IPs

# IP (200.100.200.100) or fully qualified domain name

# (google.com) that resolves to an IP (use ping to determine if a domain resolves).

# Format: ip,net/mask;ip,net/mask,net/mask

# (mask 192.168.0.0/16 or 192.168.0.0/255.255.0.0 would be 192.168.*.*)

# Note: keep InternalNetworks and OptionalNetworks blank for compatibility with older login server

OptionalNetworks=skywallker.ddns.com.br

 

# O Loginserver host e porta

# EXEMPLO: LoginPort=9014 <--NUNCA TROQUE ESSA PORTA

# EXEMPLO: LoginHost=127.0.0.1 <-- NUNCA TROQUE ESSE IP

 

LoginPort=9014

LoginHost=127.0.0.1

 

# This is the server id that the gameserver will request (i.e. 1 is Bartz)

RequestServerID = 1

# If set to true, the login will give an other id to the server if the requested id is allready reserved

AcceptAlternateID = True

 

 

 

 

======================================================================

server/login/config/loginserver

 

 

 

 

# ================================================================

# General login server setting !!! REQUIRED to configure to everyone !!!

# ================================================================

 

# Bind ip do gameserver, use 0.0.0.0 para vincular disponível em todos os IPs

# EXEMPLO: LoginServerHostname=127.0.0.1 <----NO CAMINHO ABAIXO COLOQUE O IP DE SUA PLACA DE REDE

LoginServerHostname=127.0.0.1

LoginServerPort=2106

GMMinLevel=100

 

# The port, ip on which login will listen for GameServers

# EXEMPLO: LoginHostname=127.0.0.1 <-- NUNCA TROQUE ESSE IP

LoginHostname=127.0.0.1

LoginPort=9014

 

# If set to true any GameServer can register on your login's free slots

AcceptNewGameServer = False

 

# If false, the licence (after the login) will not be shown

ShowLicence = True

 

# Database info

Driver=com.mysql.jdbc.Driver

#Driver=org.hsqldb.jdbcDriver

#Driver=com.microsoft.sqlserver.jdotc.SQLServerDriver

# EXEMPLO: URL=jdbc:mysql://localhost/l2jdb <---CAMINHO E NOME DE SEU BANCO DE DADOS (l2jdb)

URL=jdbc:mysql://localhost/l2jdb

 

#URL=jdbc:hsqldb:hsql://localhost/l2jdb

#URL=jdbc:sqlserver://localhost/database=l2jdb/user=sa/password=

#EXEMPLO: Login=root <--LOGIN DE SEU BANCO DE DADOS MYSQL QUE É ROOT COMO PADRÃO

#EXEMPLO: Password=suasenha <--SENHA DE SEU BANCO DE DADOS, É A MESMA QUE VC COLOCOU NO MOMENTO DE INSTALAÇÃO DO MYSQL

Login=root

Password=

 

# Utilizável valores: "True" - "False", utilize esta opção de escolher se vão ser criadas contas

# automatico ou não.

# EXEMPLO: AutoCreateAccounts= <--COLOQUE "false" CASO VÁ UTILIZAR UM SITE PARA CRIAR CONTAS NO SERVIDOR

AutoCreateAccounts=True

 

# The delay in minutes after which the login updates the gameservers IP's (usefull when their ip is dynamic)

# (0 = disable)

IpUpdateTime=0

 

 

 

 

alqem pode me ajuda por favo :vlw_l2jbr:

Editado por xxyurinoxx
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sim olgha como ta

 

Game:Serve

 

 

# This is the server configuration file. Here you can set up the connection for your server.

# Usually you have to change the ExternalHostname option to

# - 127.0.0.1 (if you want to play alone / testing purpose)

# - LAN IP* (if you want to play from another computer in the network)

# - WAN IP** (if you want to play with friends over internet)

# - Questions? => http://l2jfree.com

#

# * = If you want to get your LAN IP, simply choose "Start" => "Run..." then type "cmd" => "ipconfig"

# **= If you want to get you WAN IP, visit http://www.whatismyip.com

# ================================================================================

===================

 

# ================================================================

# General server setting !!! REQUIRED to configure to everyone !!!

# ================================================================

 

# Bind ip do gameserver, use 0.0.0.0 para vincular disponível em todos os IPs

# EXEMPLO: GameserverHostname=skywallker.ddns.com.br

 

GameserverHostname=127.0.0.1

GameserverPort=7777

 

# Esta é transmitida para os clientes a partir de uma conexão de rede externa, por isso tem de ser um IP público ou resolúvel hostname

# EXEMPLO: ExternalHostname=skywallker.ddns.com.br

 

ExternalHostname=skywallker.ddns.com.br

 

# Esta é transmitida para o cliente a partir da mesma rede, por isso tem de ser um local IP ou hostname resolúvel

# EXEMPLO: InternalHostname=l2innovationserve.ddns.com.br

 

InternalHostname=192.168.254.1

 

# Define internal networks (10.0.0.0/8,192.168.0.0/16 is default internal networks)

InternalNetworks=

 

# Define optional networks and router IPs

# IP (200.100.200.100) or fully qualified domain name

# (google.com) that resolves to an IP (use ping to determine if a domain resolves).

# Format: ip,net/mask;ip,net/mask,net/mask

# (mask 192.168.0.0/16 or 192.168.0.0/255.255.0.0 would be 192.168.*.*)

# Note: keep InternalNetworks and OptionalNetworks blank for compatibility with older login server

OptionalNetworks=skywallker.ddns.com.br

 

# O Loginserver host e porta

# EXEMPLO: LoginPort=9014 <--NUNCA TROQUE ESSA PORTA

# EXEMPLO: LoginHost=127.0.0.1 <-- NUNCA TROQUE ESSE IP

 

LoginPort=9014

LoginHost=127.0.0.1

 

# This is the server id that the gameserver will request (i.e. 1 is Bartz)

RequestServerID = 1

# If set to true, the login will give an other id to the server if the requested id is allready reserved

AcceptAlternateID = True

 

# Database info

Driver=com.mysql.jdbc.Driver

 

#Driver=org.hsqldb.jdbcDriver

#Driver=com.microsoft.sqlserver.jdotc.SQLServerDriver

# EXEMPLO: URL=jdbc:mysql://localhost/l2jdb <---CAMINHO E NOME DE SEU BANCO DE DADOS (l2jdb)

URL=jdbc:mysql://localhost/l2jdb

 

#URL=jdbc:hsqldb:hsql://localhost/l2jdb

#URL=jdbc:sqlserver://localhost/database=l2jdb/user=sa/password=

#EXEMPLO: Login=root <--LOGIN DE SEU BANCO DE DADOS MYSQL QUE É ROOT COMO PADRÃO

#EXEMPLO: Password=suasenha <--SENHA DE SEU BANCO DE DADOS, É A MESMA QUE VC COLOCOU NO MOMENTO DE INSTALAÇÃO DO MYSQL

Login=root

Password=

 

MaximumDbConnections=100

 

# Datapack root directory, defaults to current directory from which the server is started

#DatapackRoot=H:/workEclipse/L2J Free/trunk/L2_DataPack_IL

 

# Define character name template

# These ones are regular expressions, visit http://www.regular-expressions.info for details

# Note: Checking lengths are done server side, but keep it in pattern for future purposes

# Character name ( Default [A-Za-z0-9\-]{3,16} )

CnameTemplate=[A-Za-z0-9]{3,16}

 

# Pet name ( Default [A-Za-z0-9\-]{3,16} )

PetNameTemplate=[A-Za-z0-9]{3,16}

 

# Clan and ally name ( [A-Za-z0-9 \-]{3,16} )

ClanAllyNameTemplate=[A-Za-z0-9 \-]{3,16}

 

# Title ( [A-Za-z0-9 \-\\[\\]\<\>\(\)\!\|]{3,16} )

TitleTemplate=[A-Za-z0-9 \-\\[\\]\<\>\(\)\!\|]{3,16}

 

# Maximum number of chars per account - 0 = illimited - default = 7

CharMaxNumber = 5

 

# Define how many players are allowed to play simultaneously on your server.

MaximumOnlineUsers=100

 

 

# Minimum and maximum protocol revision that server allow to connect.

# You must keep MinProtocolRevision <= MaxProtocolRevision.

MinProtocolRevision = 740

MaxProtocolRevision = 746

 

#---------------------------------------------

# Safe Reboot configuration

#---------------------------------------------

# This will prevent some exploit during restart/shutdown process

SafeReboot = true

# To use following options, SafeReboot must be set to True

# Time in seconds before server complete shutdown/reboot, when

# following striction take effect

SafeRebootTime = 10

# Disable item enchant

SafeRebootDisableEnchant=True

# Disable players teleportations

SafeRebootDisableTeleport=False

# Disable craft and crystallize

SafeRebootDisableCreateItem=False

# Disable trades and shops

SafeRebootDisableTransaction=False

# Disable actions between players

SafeRebootDisablePcIteraction=False

# Disable actions on NPC

SafeRebootDisableNpcIteraction=False

 

# Network traffic optimization: minimum time between sending char's hp/mp status update packet.

NetworkTrafficOptimization = False

NetworkTrafficOptimizationMs = 1100

 

# Flood Protection

# if enabled players which send more then PACKETLIMIT packets in PACKETTIMELIMIT ms will get kicked

# warning not tested made a quickhack for squeezed :)

FloodProtection = False

PacketLimit = 500

PacketTimeLimit = 1100

 

 

# ================================================================

# JMX Administration

# ================================================================

# Port to connect with l2jmx, -1 to disable jmx completely

admin_portJMX=-1

# Port to connect to jmx via HTTP, -1 to disable

# disable it if it is not local test

# http adaptor is usefull to see if your server is running with l2jbeans, or to see others beans (JRE, logging)

# It is also possible to use it if you forbid this port for external host, but you have to be sure nobody can reach this url !

admin_portHTTP=-1

# password for keystore_file, the keystore file should be in config folder.

# Comment it or remove the keystore file if you doesn't want to activate secure socket.

#keystore_password=password

# keystore file

# this file is used to store a SSL certificate for your jmx server.

# You have to create it with keytool like this :

# $JAVA_HOME/bin/keytool -genkey -keyalg "RSA" -keystore myKeystore.jks -storepass myPassword -dname "cn=myhost"

# Change myKeystore, myPassword and myhost for your own needs

# You have to give this file to all people that will use l2jmx

#keystore=keystore.jks

 

 

 

 

 

 

 

Login serve:

 

# ================================================================

# General login server setting !!! REQUIRED to configure to everyone !!!

# ================================================================

 

# Bind ip do gameserver, use 0.0.0.0 para vincular disponível em todos os IPs

# EXEMPLO: LoginServerHostname=127.0.0.1 <----NO CAMINHO ABAIXO COLOQUE O IP DE SUA PLACA DE REDE

LoginServerHostname=127.0.0.1

LoginServerPort=2106

GMMinLevel=100

 

# The port, ip on which login will listen for GameServers

# EXEMPLO: LoginHostname=127.0.0.1 <-- NUNCA TROQUE ESSE IP

LoginHostname=127.0.0.1

LoginPort=9014

 

# If set to true any GameServer can register on your login's free slots

AcceptNewGameServer = False

 

# If false, the licence (after the login) will not be shown

ShowLicence = True

 

# Database info

Driver=com.mysql.jdbc.Driver

#Driver=org.hsqldb.jdbcDriver

#Driver=com.microsoft.sqlserver.jdotc.SQLServerDriver

# EXEMPLO: URL=jdbc:mysql://localhost/l2jdb <---CAMINHO E NOME DE SEU BANCO DE DADOS (l2jdb)

URL=jdbc:mysql://localhost/l2jdb

 

#URL=jdbc:hsqldb:hsql://localhost/l2jdb

#URL=jdbc:sqlserver://localhost/database=l2jdb/user=sa/password=

#EXEMPLO: Login=root <--LOGIN DE SEU BANCO DE DADOS MYSQL QUE É ROOT COMO PADRÃO

#EXEMPLO: Password=suasenha <--SENHA DE SEU BANCO DE DADOS, É A MESMA QUE VC COLOCOU NO MOMENTO DE INSTALAÇÃO DO MYSQL

Login=root

Password=

 

# Utilizável valores: "True" - "False", utilize esta opção de escolher se vão ser criadas contas

# automatico ou não.

# EXEMPLO: AutoCreateAccounts= <--COLOQUE "false" CASO VÁ UTILIZAR UM SITE PARA CRIAR CONTAS NO SERVIDOR

AutoCreateAccounts=True

 

# The delay in minutes after which the login updates the gameservers IP's (usefull when their ip is dynamic)

# (0 = disable)

IpUpdateTime=0

 

 

# ==============================================================

# Test server setting, shoudnt be touched in online game server

# ==============================================================

 

Debug = False

Assert = False

Developer = False

# Enforce GG Authorization from client

# Login server will kick client if client bypassed GameGuard authentication

ForceGGAuth=False

 

#FloodProtection. time in ms

EnableFloodProtection=True

FastConnectionLimit=15

NormalConnectionTime=700

FastConnectionTime=350

MaxConnectionPerIP=50

 

#Ban management

# number of attempt before a user is banned when he fails his login

LoginTryBeforeBan=10

# Time you won't be able to login back again after LoginTryBeforeBan tries to login. Provide a value in seconds. Default 10min. (600)

LoginBlockAfterBan=600

 

 

 

O L2Int com meu ip interno

 

ve se ta certo ae agradeço muuito

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