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(Resolvido) Servidor terminou com alguma anormalidade


juninhoow

Pergunta

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Vamos la.. Vc ja viu o tutorial de como criar servidor ? vc instalou os programas ? vc Restaurou o backup do servidor que vc baixou ?

 

Não de 2 post seguidos.. use o Botão EDITAR.

 

 

Malz! sim todos os programas, java, mysql, navicat, só nao tou entendendo "restaurou o backup do servidor que vc baixou"

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Vc nao baixou um servidor ? Ele é um servidor pré configurado ? ou seja.. ele ja veio com npc's, roupas.. armas etc ?

 

Se sim, dentro da pasta do servidor vai ter um arquivos chamado backup ou algo do tipo .PSC !

 

Vai no navicat... Abra a tabela provavelmente l2jdb e clique em backups.. depois clique em restaurar backup e selecione o arquivo que veio junto ao servidor chamado backup ou algo do tipo .PSC

 

Caso nao tenha criado nenhuma TABELA, Veja este tutorial para aprender a criar um servidor !

 

Tutorial

Editado por PaUlO...
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Vc nao baixou um servidor ? Ele é um servidor pré configurado ? ou seja.. ele ja veio com npc's, roupas.. armas etc ?

 

Se sim, dentro da pasta do servidor vai ter um arquivos chamado backup ou algo do tipo .PSC !

 

Vai no navicat... Abra a tabela provavelmente l2jdb e clique em backups.. depois clique em restaurar backup e selecione o arquivo que veio junto ao servidor chamado backup ou algo do tipo .PSC

 

AAAa, sim baixei isso sim. e ja fiz essa parte ja fiz o backup e coloquei ele pra executar, já está aparecendo no l2jdb nas Tables um monte de coisa de nomes e tals.

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db = banco de dados.. que aparece no navicat.. vc FEZ igual no tutorial ? pq no tutorial manda vc criar uma db ou banco de dados chamado l2jdb !!

 

pra mandar as config abra a pasta de login e game e la vai em config.. é os arquivos que vc coloca o ip.. que tem externalhostname e internalhostname..

Editado por PaUlO...
Corrigindos erros de pRotugues ! kkk'
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db = banco de dados.. que aparece no navicat.. vc igual no tutorial ? pq no tutorial manda vc criar uma db ou banco de dados chamados l2jdb !!

 

pra mandar as config abra a pasta de login e game e la vai em config.. é os arquivos que vc coloca o ip.. que tem externalhostname e internalhostname..

 

 

a blz. sim ta colocado la l2jdb "olha o link" >>>

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entao eu mando pra vc o server.proprietes e oque mais no login server? tudo?

 

a eh o loginserver.proprietes?

Editado por juninhoow
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configura o login/config/ loginserver.properties

 

Verifique Os IPS ,

 

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configura de acordo com o db que crio do navicat

Editado por -GilberToxD

Se você está começando agora mas não sabe exatamente por onde prosseguir na L2jBrasil, talvez encontre aqui algum Tutorial Ou Dica Importante.

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login e server pq sao os arquivos aonde configura os ip.. me manda via o fórum mesmo.. poste o conteudo deles aqui..

 

coloque entre spoiler [spoiler*] conteudo [/spoiler*] Sem asterisco !

 

 

mas como eu vou mandar por aqui? tenho que colocar tipo os 2 para vc fazer um down neh? e como eu coloco aqui?

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Copia o conteudo dele.. aperta CTRL + A e depois vem aqui e cola.. CTRL + V !

 

AAAAAAAAAAAAAa... pera

 

GAME SERVER

 

 

# This is the server configuration file. Here you can set up the connection for your server.

# Usually you have to change the ExternalHostname option to

# - 127.0.0.1 (if you want to play alone / testing purpose)

# - LAN IP* (if you want to play from another computer in the network)

# - WAN IP** (if you want to play with friends over internet)

# - Questions? =>

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#

# * = If you want to get your LAN IP, simply choose "Start" => "Run..." then type "cmd" => "ipconfig"

# **= If you want to get you WAN IP, visit

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# ===================================================================================================

 

# ================================================================

# General server setting !!! REQUIRED to configure to everyone !!!

# ================================================================

 

# ATENÇÃO! ESSE SERVER ESTÁ CONFIGURADO PARA RODAR SOMENTE NO SEU COMPUTADOR SIGA ALGUMAS DAS INSTRUÇÕES ABAIXO PARA RODA EM LAN OU ONLINE.

# Bind ip of the gameserver, use 0.0.0.0 to bind on all available IPs

GameserverHostname=0.0.0.0

GameserverPort=7777

 

# This is transmitted to the clients connecting from an external network, so it has to be a public IP or resolvable hostname

# ATENÇÃO: Coloque seu NO-IP ou DDNS aqui em ExternalHostname= se você quiser jogar online.

ExternalHostname=127.0.0.1

# This is transmitted to the client from the same network, so it has to be a local IP or resolvable hostname

# ATENÇÃO AQUI ESTÁ CONFIGURADO PARA VOCÊ JOGAR OFFLINE, SE QUISER JOGAR EM LAN COLOQUE SEU IP INTERNO VA EM INICAR>EXECUTAR DIGITE CMD QUANDO ABRIR DIGITE IPCONFIG E VEJA SEU ENDEREÇO E PONHA AQUI EM BAIXO!

InternalHostname=172.16.17.125

# Define internal networks (10.0.0.0/8,192.168.0.0/16 is default internal networks)

InternalNetworks=

# Define optional networks and router IPs

# IP (200.100.200.100) or fully qualified domain name

# (google.com) that resolves to an IP (use ping to determine if a domain resolves).

# Format: ip,net/mask;ip,net/mask,net/mask

# (mask 192.168.0.0/16 or 192.168.0.0/255.255.0.0 would be 192.168.*.*)

# Note: keep InternalNetworks and OptionalNetworks blank for compatibility with older login server

OptionalNetworks=

 

# The Loginserver host and port

LoginPort=9014

LoginHost=127.0.0.1

 

# This is the server id that the gameserver will request (i.e. 1 is Bartz)

RequestServerID = 1

# If set to true, the login will give an other id to the server if the requested id is allready reserved

AcceptAlternateID = True

 

# Database info

Driver=com.mysql.jdbc.Driver

#Driver=org.hsqldb.jdbcDriver

#Driver=com.microsoft.sqlserver.jdbc.SQLServerDriver

URL=jdbc:mysql://localhost/l2jdb

#URL=jdbc:hsqldb:hsql://localhost/l2jdb

#URL=jdbc:sqlserver://localhost/database=l2jdb/user=sa/password=

Login=root

Password=

MaximumDbConnections=50

 

# Datapack root directory, defaults to current directory from which the server is started

#DatapackRoot=H:/workEclipse/L2J Free/trunk/L2_DataPack_IL

 

# Define character name template

# These ones are regular expressions, visit

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for details

# Note: Checking lengths are done server side, but keep it in pattern for future purposes

# Character name ( Default [A-Za-z0-9\-]{3,16} )

CnameTemplate=[A-Za-z0-9\-]{3,16}

# Pet name ( Default [A-Za-z0-9\-]{3,16} )

PetNameTemplate=[A-Za-z0-9\-]{3,16}

# Clan and ally name ( [A-Za-z0-9 \-]{3,16} )

ClanAllyNameTemplate=[A-Za-z0-9 \-]{3,16}

# Title ( [A-Za-z0-9 \-\\[\\]\<\>\(\)\!\|]{3,16} )

TitleTemplate=[A-Za-z0-9 \-\\[\\]\<\>\(\)\!\|]{3,16}

 

# Maximum number of chars per account - 0 = illimited - default = 7

CharMaxNumber = 7

 

# Define how many players are allowed to play simultaneously on your server.

MaximumOnlineUsers=5000

 

 

# Minimum and maximum protocol revision that server allow to connect.

# You must keep MinProtocolRevision <= MaxProtocolRevision.

MinProtocolRevision = 1

MaxProtocolRevision = 999

 

#---------------------------------------------

# Safe Reboot configuration

#---------------------------------------------

# This will prevent some exploit during restart/shutdown process

SafeReboot = True

# To use following options, SafeReboot must be set to True

# Time in seconds before server complete shutdown/reboot, when

# following striction take effect

SafeRebootTime = 10

# Disable item enchant

SafeRebootDisableEnchant=True

# Disable players teleportations

SafeRebootDisableTeleport=False

# Disable craft and crystallize

SafeRebootDisableCreateItem=False

# Disable trades and shops

SafeRebootDisableTransaction=False

# Disable actions between players

SafeRebootDisablePcIteraction=False

# Disable actions on NPC

SafeRebootDisableNpcIteraction=False

 

# Network traffic optimization: minimum time between sending char's hp/mp status update packet.

NetworkTrafficOptimization = False

NetworkTrafficOptimizationMs = 1100

 

# Flood Protection

# if enabled players which send more then PACKETLIMIT packets in PACKETTIMELIMIT ms will get kicked

# warning not tested made a quickhack for squeezed :)

FloodProtection = False

PacketLimit = 500

PacketTimeLimit = 1100

 

 

# ================================================================

# JMX Administration

# ================================================================

# Port to connect with l2jmx, -1 to disable jmx completely

admin_portJMX=-1

# Port to connect to jmx via HTTP, -1 to disable

# disable it if it is not local test

# http adaptor is usefull to see if your server is running with l2jbeans, or to see others beans (JRE, logging)

# It is also possible to use it if you forbid this port for external host, but you have to be sure nobody can reach this url !

admin_portHTTP=-1

# password for keystore_file, the keystore file should be in config folder.

# Comment it or remove the keystore file if you doesn't want to activate secure socket.

#keystore_password=password

# keystore file

# this file is used to store a SSL certificate for your jmx server.

# You have to create it with keytool like this :

# $JAVA_HOME/bin/keytool -genkey -keyalg "RSA" -keystore myKeystore.jks -storepass myPassword -dname "cn=myhost"

# Change myKeystore, myPassword and myhost for your own needs

# You have to give this file to all people that will use l2jmx

#keystore=keystore.jks

 

 

 

 

 

LOGIN SERVER

 

 

# ================================================================

# General login server setting !!! REQUIRED to configure to everyone !!!

# ================================================================

 

# Bind ip of the loginserver, use 0.0.0.0 to bind on all available IPs

LoginServerHostname=0.0.0.0

LoginServerPort=2106

GMMinLevel=100

 

# The port, ip on which login will listen for GameServers

LoginHostname=127.0.0.1

LoginPort=9014

 

# If set to true any GameServer can register on your login's free slots

AcceptNewGameServer = true

 

# If false, the licence (after the login) will not be shown

ShowLicence = True

 

# Database info

Driver=com.mysql.jdbc.Driver

#Driver=org.hsqldb.jdbcDriver

#Driver=com.microsoft.sqlserver.jdbc.SQLServerDriver

URL=jdbc:mysql://localhost/l2jdb

#URL=jdbc:hsqldb:hsql://localhost/l2jdb

#URL=jdbc:sqlserver://localhost/database=l2jdb/user=sa/password=

Login=root

Password=

 

# Useable values: "True" - "False", use this option to choose whether accounts will be created

# automatically or not.

AutoCreateAccounts=True

 

# The delay in minutes after which the login updates the gameservers IP's (usefull when their ip is dynamic)

# (0 = disable)

IpUpdateTime=0

 

 

# ==============================================================

# Test server setting, shoudnt be touched in online game server

# ==============================================================

 

Debug = False

Assert = False

Developer = False

# Enforce GG Authorization from client

# Login server will kick client if client bypassed GameGuard authentication

ForceGGAuth=False

 

#FloodProtection. time in ms

EnableFloodProtection=True

FastConnectionLimit=15

NormalConnectionTime=700

FastConnectionTime=350

MaxConnectionPerIP=50

 

#Ban management

# number of attempt before a user is banned when he fails his login

LoginTryBeforeBan=10

# Time you won't be able to login back again after LoginTryBeforeBan tries to login. Provide a value in seconds. Default 10min. (600)

LoginBlockAfterBan=600

 

 

 

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# ================================================================

# General login server setting !!! REQUIRED to configure to everyone !!!

# ================================================================

 

# Bind ip of the loginserver, use 0.0.0.0 to bind on all available IPs

LoginServerHostname=0.0.0.0 -> 127.0.0.1

LoginServerPort=2106

GMMinLevel=100

 

# The port, ip on which login will listen for GameServers

LoginHostname=127.0.0.1

LoginPort=9014

 

# If set to true any GameServer can register on your login's free slots

AcceptNewGameServer = true

 

# If false, the licence (after the login) will not be shown

ShowLicence = True

 

# Database info

Driver=com.mysql.jdbc.Driver

#Driver=org.hsqldb.jdbcDriver

#Driver=com.microsoft.sqlserver.jdbc.SQLServerDriver

URL=jdbc:mysql://localhost/l2jdb

#URL=jdbc:hsqldb:hsql://localhost/l2jdb

#URL=jdbc:sqlserver://localhost/database=l2jdb/user=sa/password=

Login=root

Password=sua senha do mysql

 

# Useable values: "True" - "False", use this option to choose whether accounts will be created

# automatically or not.

AutoCreateAccounts=True

 

# The delay in minutes after which the login updates the gameservers IP's (usefull when their ip is dynamic)

# (0 = disable)

IpUpdateTime=0

 

 

# ==============================================================

# Test server setting, shoudnt be touched in online game server

# ==============================================================

 

Debug = False

Assert = False

Developer = False

# Enforce GG Authorization from client

# Login server will kick client if client bypassed GameGuard authentication

ForceGGAuth=False

 

#FloodProtection. time in ms

EnableFloodProtection=True

FastConnectionLimit=15

NormalConnectionTime=700

FastConnectionTime=350

MaxConnectionPerIP=50

 

#Ban management

# number of attempt before a user is banned when he fails his login

LoginTryBeforeBan=10

# Time you won't be able to login back again after LoginTryBeforeBan tries to login. Provide a value in seconds. Default 10min. (600)

LoginBlockAfterBan=600

 

 

O que tiver em VERMELHO vc muda

Assinatura removida.

Fora das Regras.

É proibido a divulgação de qualquer serviço ou produto sem autorização da administração da l2jbrasil.

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Não.. como eu disse.. edite apenas os ip's pois o resto ja esta normal.. Quando nao tem senha é só deichar sem nada !

Tente ligar o servidor.. !

 

 

coloquei do jeito que ele disse e o que vc disse, acho q pode ser agora os programas nao?!

 

aaaa e nao pegou o servidor :@

Editado por juninhoow
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